gimnazija logo

Sporočilo o napaki

  • Notice: Undefined index: type in lightbox2_field_formatter_view() (line 1051 of /var/www/html/drupal7/sites/all/modules/lightbox2/lightbox2.module).
  • Notice: Undefined index: image_style in lightbox2_field_formatter_view() (line 1052 of /var/www/html/drupal7/sites/all/modules/lightbox2/lightbox2.module).
  • Notice: Undefined index: lightbox_style in lightbox2_field_formatter_view() (line 1053 of /var/www/html/drupal7/sites/all/modules/lightbox2/lightbox2.module).
  • Notice: Undefined index: type in lightbox2_field_formatter_view() (line 1051 of /var/www/html/drupal7/sites/all/modules/lightbox2/lightbox2.module).
  • Notice: Undefined index: image_style in lightbox2_field_formatter_view() (line 1052 of /var/www/html/drupal7/sites/all/modules/lightbox2/lightbox2.module).
  • Notice: Undefined index: lightbox_style in lightbox2_field_formatter_view() (line 1053 of /var/www/html/drupal7/sites/all/modules/lightbox2/lightbox2.module).
  • Notice: Undefined index: caption in lightbox2_field_formatter_view() (line 1078 of /var/www/html/drupal7/sites/all/modules/lightbox2/lightbox2.module).

Odziv na aktualno temo

V današnji družbi smo se (žal) navadili na delo s številkami in ekonomskimi izrazi: profiti, BDP-ji, obresti, primanjkljaji, kapital ... Zato ne preseneča, da se, z velikodušno podporo medijev, tovrstno izrazoslovje z naslovnic časopisov in prispevkov televizijskih dnevnikov seli tudi na osnovnošolske in srednješolske hodnike, prav v času, ko številne družine skupaj z otroki iščejo najustreznejšo srednjo šolo. Nekateri so neprostovoljno podprti s skrbjo, če bodo bodočega dijaka lahko pospremili na štiri- ali triletni poti: je šola preveč oddaljena od kraja bivanja, zagotavlja topel obrok, bo ta subvencioniran, bo lahko šel na vse ekskurzije, so učbeniki predragi, se bo v šoli dobro počutil ...

A vse to (in še kaj, kar ni našteto) so vprašanja, na katera danes v dnevnem časopisju ne boste našli odgovora. Lahko pa najdete številke. Katera je najboljša in celo katera je najslabša srednja šola v Sloveniji po merilu rezultatov mature ali česa drugega, statističnega, kar je pač trenutnemu upravljalcu javnega mnenja pri roki. A naši dijaki niso številke. So posamezniki s svojimi željami, ambicijami, sposobnostmi, talenti. Naša naloga pa ni le popeljati te posameznike do čim višje številke, ampak jim pomagati na poti, na kateri mnogi, pri svojih 16 ali 17 letih, še ne vidijo cilja.

Šola že dolgo ni več le valilnica podatkov. Je prostor mnenj, nabiranja izkušenj, alternativnih možnosti, drugačnega učnega pristopa, predvsem pa arena odprtih možnosti, v kateri se trudimo doseči, da bi dijaki in dijakinje kritično motrili svet okoli sebe. Zato se v tem zapisu odzivamo na razne lestvice in razporejanja, ker menimo, da so žaljive do vseh dijakov. Do vseh, ki s trdim delom, sodelovanjem, razmišljanjem in najstniško upornostjo dosegajo (tudi povprečne) rezultate. Do vseh, ki ustvarjajo čim boljše pogoje za delo učno in osebnostno tako različnih posameznikov. Do vseh, ki so se s teh "slabih" šol vpisali na željene fakultete ali samo zasedli iskano delovno mesto. Žaljive so za dijake, ki te šole obiskujejo prav v tem trenutku ali razmišljajo, da bi se vanje vpisali.

V šolski prostor se zadnjih nekaj let načrtovano in nadzorovano vstopa z umazanimi čevlji in vsiljenim mnenjem, blati se vsevprek in nekritično posplošuje. Potem ko se je skušalo na vsak način izmeriti učiteljevo delo, se sedaj kvaliteto šole meri po številu točk. A kot se verjetno zaveda vsak, se nekaterih stvari tako ne da izmeriti, niti sešteti. Če nadaljujem z metaforo čevlja: lahko je narejen iz najkvalitetnejšega usnja in nosi zveneče ime, a kolikšno je moralno zadoščenje, če so ga izdelale majhne otroške roke?

Zato želimo danes izraziti vso svojo podporo in dobre želje učiteljem, dijakom in staršem vseh tistih šol, ki so se znašle tako na vrhu kot na dnu neke lestvice. Vsi vključeni v šolsko delo se dobro zavedamo, kaj so naše prednostne naloge in kaj je tisto, za kar se je vredno truditi. In to ni neka končna številka. Odnosa, ki se splete v šolskih letih med učiteljem in dijakom, med učiteljem in starši ter med dijaki samimi in njihovega odnosa do šole, kateri pripadajo, se ne da izmeriti z nobeno lestvico. Končni uspeh vsake šole in tistih, ki smo vključeni vanjo, je doseganje enega izmed najpomembnejši ciljev: mlademu posamezniku omogočiti razvoj njegovih zmožnosti in dovoliti kritično mišljenje, s katerim se bo svojevoljno podal v prihodnost. In prav to si želimo danes - učence, dijake, starše in učitelje, ki bi zmogli in hoteli pogledati mimo številk in se vedno odločili po lastni volji in pameti, ne pa po nareku (politično?) podprtih razporedov.